Bloggvänner

onsdag 1 april 2015

♥ Onsdag..


Något som jag/vi sällan gör numera 
är att gå ut o fika!
Ofta blir det dagens lunch istället
Men gårdagen bjöd på skapligt väder
så Emil o jag åkte och tog en em fika
på stan
ett ställe som jag aldrig varit på
Bageri rosetten på
Kålgården
Inte så stort men ljust o fint
Såklart det blev en 
Påskbakelse
Några små penseer och en stor påsklilja
planterades i krukan vid dörren
(Ja jul enen kändes trist nu)


Förresten det jag väntade på posten
var denna rostiga tupp
Som kom med brevbäraren idag
Såå fin...


Han har redan fått flytta på sig
:O
Jobbar Skärtorsdag och Lång Fredagen
sen är jag långledig
Hur har ni det?!

Ja vi hörs nog innan 
Påskafton
kram kram Jessica


12 kommentarer:

  1. Ohh vilken fin tupp nåt i min stil.
    Ha en bra jobbhelg och njut desto mer av ledigheten sen
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig tupp! Förstår att du väntade på den. Blev verkligen fint ditt arrangemang.
    Tack för rara kommentarer hos mig.
    Glad Påsk på dig!
    RosMarie

    SvaraRadera
  3. Tuppen sprätter o har sig ser jag, så fin han är! Påskkram/ mammi

    SvaraRadera
  4. Det var en jättefin tupp, visst är det roligt att pynta och hålla på.
    Så bra at du får vara lite ledig i alla fall.
    vi hörs snart igen kram från Hajan

    SvaraRadera
  5. Men vilken ståtlig tupp. En sådan skulle jag vilja ha.
    Fika är alltid gott men det är sällan man gör det..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  6. Tack vännen min för kommentaren hos mig! Tänk du är en av mina allra första bloggvänner:) ♥ Blir det fem år till hösten sen jag skaffade min tror jag! Jag gick av i morse,ledig till tisdag..underbart! Drar ju till Blåkulla idag,hem i möra för då kommer syrran med sin familj! Kraam Gunilla

    SvaraRadera
  7. Vilken fin rostig tupp..Önskar dig en Glà Påsk :-) Kram Titti

    SvaraRadera
  8. Tittar in en snabbis för att önska dig en härlig påsk helg!
    Kram Marie

    Har äntligen kommit till skott och provat receptet och det blev kanongott! :)

    SvaraRadera
  9. Hej på dej!
    Härligt med ledighet efter fredagen kan jag tänka mej ;)
    Önskar dej en toppen fin Påsk helg!
    Kram bia

    SvaraRadera
  10. Den såg god ut du! Jag är som du - fikar sällan. Är nog helt enkelt lite för snål:) En fika kostar ju i princip som en dagens, och då lunchar jag hellre:)
    Glad påsk till dig!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  11. Den bakelsen vore inte helt fel, men samma här fikar väldigt sällan ute. Ha en skön Påsk helg!
    Kram Birgitta
    Ps En jätte mysig rosig tupp

    SvaraRadera
  12. Mysigt med fika ute på sta´n. Jag tog en så´n sväng i tisdags på lunchen. Räkmacka och budapestbakelse med en arbetskamrat. Kalas! (Och det fanns anledning att fira... Ha, ha.)
    Du... Nu har jag också en så´n tupp! Sprang på honom idag och kände igen honom. Beslutet var inte alls svårt att fatta. Så nu bor en släkting till din hos oss.
    Ha en riktigt Glad Påsk!
    Kram!

    SvaraRadera