Bloggvänner

fredag 1 augusti 2014

♥ Prag forts..



Hej
Vilka sommar kvällar här hemma
helt underbart!!
jag fortsätter med några bilder från Prag
Översta bilden är passagen över till
Charles bridge
sk Karlsbron


Här ser ni självaste Charles bridge 
där floden Moldau flyter fram
vi tog även en båttur och fick lite guidning
kring Prag via sjövägen 
många kända byggnader
ses härifrån..

..

Statyer utmed hela bron..


Känns väldigt mäktigt att stå på bron
och blicka över floden..

Många kort togs
det får nog bli ett inlägg till
:O
Ha en fin Lördag
O
 tack för goa kommentarer
kramiz Jessica





4 kommentarer:

  1. Jag var i Prag för ett antal år sedan. Vår guide berättade om de otroliga belopp som satsades på att rengöra och återställa staden och dess byggnader från alla spår av miljöförstöring som den tidigare regimen utsatt allt för. Detta svarta "sot" kom från om jag inte minns helt fel kolkraft och avgaser mm som enligt guiden låg som en svart dimma över bla Prag. När jag tittar på dina bilder ser jag att statyerna på Karlsbron ännu ej återfått sin forna glans. En otroligt vacker stad är det-Prag!

    SvaraRadera
  2. Önskar dig en fin lördag tillbaks :-) Kram Titti

    SvaraRadera
  3. Prag är en underbart vacker stad ♥
    Kram Lily

    SvaraRadera
  4. Vad härligt att ni fick fina och härliga dagar i Prag! Har kikat på dina tidigare foton också. Får nog bli en tur dit någon gång.
    Kram!

    SvaraRadera