Bloggvänner

torsdag 17 juli 2014

♥ Gott..



Gotteligott Gott!!
var detta receptet
Hade ju en middags gäst här dagen innan jag
blev sjuk 3/7 hade tänkt dela med mig då
men det kom av sig...
Då bjöds
 Taco file
Älskar den smaken
Denna gång blev det en variant med
ytterfile

Detta använde jag
6 hg file
2 dl lätt cr fraishe 
2 - 3 dl grädde
1 påse Tacokrydda orginal
1 dl nachochips som krossas
riven ost

Gör så här

Bryn filen o lägg i en form
strö över nacho krosset
vispa/rör ihop övriga ingredienser
strö sist över riven ost
in i ugnen 200 g ca 20 min..


servera med ris/potatis gratäng
pepperoni nachochips
tacosås etc..


Timmarna flög i väg så fort den em
och tänk nu är halva Juli gången

Fick en fin burk med vanilj/värme ljus av 
Bettan
(Det går nog åt under sommar kvällarna)
kram Jessica





3 kommentarer:

  1. Hej där ser ju gott ut,fast jag äter inte kött men allt kan tillagas på samma sätt utan kött.Besvärlig tycker svåra vänner:) tack för titten och hälsningen hos mig! Just det! Hoppas du mår bättre, kramizar

    SvaraRadera
  2. det verkar ju jättebra recept, räckte det med 20 min, tänker på filen.Så den blev klar.också. Skall läsa igen, jag älska Taco kryddorna, vi måste pröva. Så skönt att Du är bättre
    kram, Hajan

    SvaraRadera
  3. Smarrigt !!! hoppas du mår bättre nu, inte kul att vara sjuk i värmen...hoppas allt är bra i övrigt ;))
    Kramis bia

    SvaraRadera