Bloggvänner

måndag 9 december 2013

♥ Baka baka liten kaka..



Snö vädret i går bäddade för lite
bak
Testade min nya stämpel
100% Homemade quality..


Inte för att jag tyckte det syntes
så mycke
man skulle inte trycka för hårt..
men som sagt första gången är alltid ett prov


Busenkelt recept
200 gr smör
3 dl mjöl
1 dl siktat florsocker
1 tsk pepparkakskrydda tillsatte jag
efter eget bevåg..

Göres så här
Tärna smöret
o
Nyp i hop degen
låt stå svalt 30 min
rulla till små bollar
Tryck försiktigt ner stämpeln
Gräddas 200 g
6-8 min..


Nja inte så dumma
och Juliga kakburken blev ju fylld

Ny vecka bestående av 
flera trevligheter..

Berättar allt eftersom..

Må så gott o kram till er 
som tar er tid att kika in här
Jessica



10 kommentarer:

  1. Vad festligt med en stämpel till kakorna :)
    Kakorna lät goda men... pepparkakskrydda, vad är det? Nejlikor, kanel, kardemumma? En blandning kanske?
    Kram

    SvaraRadera

  2. Hej Jessica!
    Vilken stämpel! Har aldrig sett, kul! Kakburken ser riktigt charmig ut. Så där gammaldags som jag gillar. :)

    Ha det så fint!
    Kramis
    Ina

    SvaraRadera
  3. Mysigt med stämpel på kakorna, de ser väldigt goda.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  4. Kul att se hur det blev höll nämligen i en föut.
    Kakor går åt som smör här.
    ha en fin vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
  5. Häftig stämpel. Ja de lät goda. Tänk vad det pysslas i alla stugor så här till jul. Men i lagom mängd är det kul. Ha en fin tisdag och tack för receptet. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  6. Kakorna ser goda ut :-) Ha en fin dag. Kram Titti

    SvaraRadera
  7. Men så fint med stämpel...urgulligt ju!! :) Vilket härligt tips..tack för det!
    Ha det fortsatt gott vännen
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  8. Men vilken fiffig grej... har aldrig sett en sån stämpel tidigare!

    Önskar dig en fin helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  9. Tassar in igen för att önska en fin helg och en fin Luciadag♥

    Ta hand om dig vännen♥

    Kram Lollo

    SvaraRadera
  10. Hej min vän!
    Hoppas du blivit lussad , att lucia kom med ljus o värme....värme har vi här, men lucia blåste tydligen bort i natt och snön också, hehe.....det stormade som attan !!!
    Nu ska jag iväg till stan.....
    Kramisar bia

    SvaraRadera