Bloggvänner

tisdag 27 augusti 2013

♥ Semester dag..


Hejsan!
i dag tog jag mig en semesterdag
för att göra just inget särskilt
utan bara ta dagen som den kom
krama ut det sista utav sommaren 

Efter frukost o dusch
och halva dagen i solen..


(Tjocka lår o prickiga ben bjuder jag på)

Tog jag bilen o for
älskar nämligen att ta små turer
:o
besökte några små ställen
&
secondhand butiker 
bara strosa /fundera/ få tips
Dofta på blommorna på handelsträdgården
"Alldeles Allena"
det är sådant man lärt sig med åren
förr var det otänkbart för mig!
sedan är det såklart roligt om man har sällskap
ibland...


Definitivt skulle jag kunna haft flera dagars semester
(har ju hunnit jobba 5 veckor redan)
men guldkornen är att då o då
unna sig en dag på egen hand
Brukar ni göra så här ibland?!


Glass paus blev det
Ha en fin forts på veckan
i morgon blir det jobb
åter till verkligheten
kram kram Jessica


15 kommentarer:

  1. Ja visst är det härligt och uppiggande med en egen dag.Vad skönt för dig.
    ha en fin jobbvecka med
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. En härlig dag med andra ord:) Önskar en fin fortsättning på veckan..kramiz

    SvaraRadera
  3. Låter helt underbart;).....härligt att bara vara....har suttit ute och slappat nästan hela dagen jag också.....sista sommardagen med värme tror jag att det skulle vara ;(....men jag gillar hösten också ;)....till helgen ska vi ut till torpet och mysa....och äta kräftor....stor kontrast till semestern i Marmaris;))....men härligt!!!
    Kram bia<3

    SvaraRadera
  4. Hade gärna haft en semesterdag jag med, för idag var det soligt och 22 grader varmt. Jobbade i stället till halvåtta, så solen gick lagom ner när jag kom hem...

    I maj-juni plockar jag gärna ut någon extra veckas semester (eller spridda semesterdagar), men det blir mest trädgårdsjobb. Om vädret är sisådär brukar det kunna bli någon utflykt på egen hand.

    Sensommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  5. Å, jag håller verkligen med dig! Det kan till och med kännas riktigt lyxigt att bara ta en halvdag ledigt och smita tidigt från jobbet. =) Det gäller att ta vara på de där små stunderna!
    Det blev ingen resa till Stallqvarn i helgen. Vi var på jakt efter handtag i smide till skåpet vi byggde och det tror jag att de har, men vi lyckades hitta även i en butik här i närheten. Men jag måste verkligen åka till Stallqvarn snart! =) Allt nytt och nött i en ljuvlig blandning gör det stället till ett av mina absoluta favoriter. Kan gå runt där i timmar...
    Önskar dig en riktigt fin dag!
    Kram Petra

    SvaraRadera
  6. Låter underbart. Jag unnar mig också såna dagar ibland, det behöver man. Att få vara ifred och strosa, tänka och bara njuta det är så mysigt. Ha en fin onsdag fina Jessica. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  7. Låter som en ljuvlig dag!! Duktig du är, på att hitta på saker själv! Det är jag inte så bra på...eller bra och bra...jag är för sällskapssjuk!
    Men beror nog till stora delar på...att jag inte jobbar.
    Hur som helst...gör du rätt i, att bara ta en dag så där!
    Gäller att njuta av livet och ha det bra!!
    Önskar dej en ljuvlig dag! Kram Annika

    Ps...resfebern har inte infunnit sig ännu..men kommer nog...fniss

    SvaraRadera
  8. En underbar dag med underbart glimmande guldkorn. Och den där glassen ser god ut.
    Kram/Rozie

    SvaraRadera
  9. Visst är det mysigt med en dag, att bara var själv och göra det man vill♥
    Hoppas du fick en riktigt fin dag :)
    Kramen vännen♥

    SvaraRadera
  10. Så klokt av dig en ta en sån dag att bara vara och göra det som faller en in :)

    Man behöver unna sig såna dagar!

    Ha de så gott!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  11. Vilken skön och härlig dag du fick!!
    Ja visst är det viktigt att få dagar helt för sig själv att boosta energi och kraft och ha plats för egna tankar.
    Så gör jag med ibland:)

    Ta hand om dig vännen
    Ha en bra dag kram Lollo♥

    SvaraRadera
  12. Vilken mysig blogg jag fann här då. KOmmer att bli fler besök, det är så sant som det är sagt.
    Nja, är nog dålig på att ta mig en runda på mina lediga dagar, men kul lät det ju. Får väl se om man får tummen ur nån gång.
    Ha en fin dag.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  13. Det där lät som en härlig semesterdag. Sådana måste man unna sig ibland.
    Ha de gott och fortsätt och njut av dina lediga dagar.
    Kram Britt

    SvaraRadera
  14. jag brukar ta nån dag då o då bara för att vara själv och göra vad jag vill
    ha en trevlig helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  15. DU gör helt RÄTT! Det är ju så man ska göra:)) Min chef sa till mej i veckan att när jag börjar jobba igen,lova att du tar nåt dygn då o då.Så jag har lagt in några ihöst nu annars blir det inte av.Vikan ju ta ett halvt dygn också så det inte blir så kännbart(Tar ju tre semesterdagar ett dygn för oss) Inga fula ben där inte...då ser du fel:) Kram vännen min ♥ Gunilla

    SvaraRadera