Bloggvänner

lördag 3 augusti 2013

♥ På min täppa..


"Morgon bild från trappen"
Afrikanska liljan 
som skymtar är snart i blom


Hej på er..
Ja då har vi intagit Augusti månad 
eller rättare sagt!
den har intagit oss!
Strålande väder mest varje dag
och vatten kannor bäres tåligt kors o tvärs
även en liten plätt behöver ju vatten
:0


"Comtesse de Bouchaud"

Läste i en veckotidning om en som hade
 15 clematisar på sin lilla täppa!
där ligger jag i lä med mina
 7 ...


Romantica i blom 
gillar färgen skarpt


"Pink Fantasy"


victicella purpurea plena elegans


Madam julia correvon ståtar 
med sina 3-4 metrar hög


"Namnlös"


De småblommiga sorterna
 är väldigt blomvilliga..


höll på att glömma
 Pixie
bilden är lånad 
då min blommat över för länge sedan!

Kanske blir det ytterligare någon clematis
snart kommer ju höstens sändningar
med fler fina sorter..
Jag ligger ju som sagt i lä!!

Ha nu en fin Lördags em/kväll

Sommar kramar Jessica





8 kommentarer:

  1. så mycket vackra blommor och visst har vi haft en underbar sommar hittills.
    Ha em fin dag
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  2. Så otroligt många vackra...och vilka färger på de olika clematisarna!!
    Tror säkert, att du kommer att inhandla ngn mera...fniss!
    Önskar dej en fortsatt mysig dag!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Jag har redan bestämt mig, för en clematis, till
    min balkong, nästa år , hoppas jag lever då. Så många olika färger Du har. Det gick så bra med Blomman för dagen. Så det var ett bra hörn att ha dem på. Du har ju en toppenfin trädgård, så duktig Du måste varit. Tack för vi får hälsa på.
    kram Hajan

    SvaraRadera
  4. Så fina ...jag har bara 2 kvar ...hade 4 stycken ..vet inte vad som hände med dom ...dom kom bara inte tillbaka ett år.
    kram Rosa

    SvaraRadera
  5. Ojoj så mycket fina blommor du har...jag ligger verkligen i lä ;-) Tror jag kan räkna de blomsorter jag har i min trädgård på högerhanden :-) Älskar blommor och önskar jag hade mera planterat men det har inte hunnits med i år..
    Ha nu en riktigt fin start på den nya veckan
    Kramar Anneli

    SvaraRadera
  6. Vilka fina klematisar du har! Jag har två stycken bara men är så glad att de blommar i år. Kanske blir det fler för oss båda då?! =0)
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Jättefina klematisar du har i din trädgård. Själv har jag bara 2 stycken. De är tacksamma blommor.
    Ha en fortsatt fin sensommar.
    Kram Britt

    SvaraRadera
  8. Gud så tjusiga blommor du har :O) Måste vara roligt att ha, och vackra att titta på. Kram Katarina :O)

    SvaraRadera