Bloggvänner

onsdag 19 december 2012

Julfest på jobbet..

 
 
I stället för att gå ut och äta julbord
 med jobbet
 bestämde vi att vi ville ha
Julsmörgås plus Julklapp..
Här står bordet dukat i våran lokal

 
Smaskig smörgås från Kastrullhäxan
 (Jönköping)

 
Julklappar öppnades för glatta livet..
 
 
Vi hade bjudit in våra vikarier
så sammanlagt var vi ca
15-16 st..
 
 
Vi fick bäddset för dubbelsäng från
Lexington i marinblått/vitt
Jätte fina..

 
Sen bytte de som ville en julklapp
 för en femtiolapp
Jag fick denna ramen
fotot i högra hörnet 
avslöjar vem som köpt den
:=)
 
Hur gör ni på era jobb 
går ni ut på julbord och/ eller
får ni Julklapp
 
♥♥
 
Kram kram Jessica


 

16 kommentarer:

  1. Vad mysigt ni verkar ha haft på jobbet...jag har ätit julbord med show, med vänner...
    Ha det gott nu dagarna före dopparedagen,hihi...
    Kram

    SvaraRadera
  2. Gokväll gumman ♥ Jo vi får julbord av kommunen o lite lotteri o sånt,kul! Sen ska jag byta med min brukare på julafton..det gillas! Sen går ju jag o gubben o köper lite smått o ska rimma på:)hihihi...Syrran likadant:) Ha det gott vännen Kramelikram Gunilla

    SvaraRadera
  3. Vi har fått julbord och en julklapp.
    Alltid trevligt med lite uppskattning.
    Ha det gott och se till och hinna njuta lite trots jobb.
    Kram Carita

    SvaraRadera
  4. Så fina julklappar du fick och vad trevligt ni verkar ha haft :)
    Vi har varit ute och ätit julbord. På mitt jobb får vi en summa för att gå ut och äta tillsammans, sedan får vi "skjuta" till resten själv.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vad mysigt. Ja vi har också varit ute och ätit julbord. Samt bytt julklapp för 50 kr. Så trevligt. Ja snart är det julafton, det närmar sig. Ha en fin torsdag. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  6. Det ser ju jättegott ut!fin Julklapp ni fick också.
    Jag har just kommit hem från vår lilla julfest där vi avtackade en kollega som går i pension efter Nyår,
    Vi åt Libanesisk mat istället för julmat i år. det var inte så dumt det heller.
    Sen på fredag när skolan slutar har vi lite fika i personalrummet innan vi går hem. det brukar vara mysigt, då kommer ofta de som har slutat tidigare och besöker oss. Det är så kul att höra hur de har det.
    Ha ett fint slut på Julveckan
    Kram Meta

    SvaraRadera
  7. I år fick alla vi kommunanställda 100 kr var. Bara att säga till hos chefen. Min arbetsgrupp gick ut och åt tillsammans en fredag kväll och hade det jättekul. Det blev långt dyrare än 100 kr så det var bra få pengar ändå. Vi brukar gå ut och äta tillsammans varje vår och höst, ibland träffas vi och gör annat kul också. Förra året fick vi var sin tjock härlig fleecefilt.

    Vad gott det såg ut på era tallrikar! Lagom mycket tror jag. Och kul tror jag att ni hade också :)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  8. Hej finaste Jessica.
    Vilken mysig kväll och vilken fin julklapp!
    Trevligare att sitta så här och njuta tillsammans än att gå ut o äta.
    Tallriken ser verkligen smaskig ut.
    Kram kram på dig
    Jessica

    SvaraRadera
  9. Vad mysigt det ser ut och vilken fantastiskt fin julklapp. Jag är Landstingsanställ, alltså inget julbord och ingen julklapp.
    Önskar dig en underbar julhelg.
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  10. Det var väl ett jättebra sätt och fira jul på jobbet :) På mitt jobb brukar vi bli bjudna på julbord, istället för julklapp. Annars tycker jag att sådana där Delicards är bra där man kan välja vad man vill ha själv. Att byta julklappar för en liten summa pengar är åxå väldigt roligt :) På musikjobbet brukar julklappen vara att krogägaren bjuder på extra många öl och drinkar när man jobbar på jul- och nyårshelgen :P
    Hoppas du får en fin torsdag nu
    Kram kram

    SvaraRadera
  11. Tittar in en liten sväng och önskar dig GOD JUL !!!
    Simma lugnt, kram från Maria ♥

    SvaraRadera
  12. Hos oss i kommunen fick vi ingen julklapp iår ..julbord har vi inte fått på flera år..ibland har vi fixat till nåt själva

    kram Rosa

    SvaraRadera
  13. Det tycker jag är toppen!
    Så gjorde vi oxå i år. För då kan ju även dom som jobbar kväll vara med i gemenskapen och äta♥
    Kramen goa vännnen♥

    SvaraRadera
  14. Vilka goa julmackor. Mums! Underbara påslakanset ni fick i julklapp. På mitt jobb fick vi ett presentkort där vi kan gå in på nätet och välja bland några olika saker. Har inte kollat ännu vad som finns att välja på men vi har fått liknande tidigare och det brukar alltid finnas något fint.

    Ha det gott

    Kram Karin

    SvaraRadera
  15. Fina påslakan. Jag har liknande fast från New Wave. Vi brukar få ett gåvokort i julklapp så att man kan välja vad man vill ha. I år har vi skänkt pengar till Stadsmissionen här i Stockholm så fattiga barn och helösa kan få en dräglig jul.
    Sköt om dig
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  16. Hemlösa ska det förstås vara...fort och fel :O)
    Kram

    SvaraRadera