Bloggvänner

tisdag 13 november 2012

Hemmets hjärta..

 
 
Är för mig köket
Där lagas mat, bakas,äts
spelas spel,läses tidningar
fikas,umgås,pysslas,stryks
Ja en hel massa skoj o (nödvändigheter)
Var trivs ni bäst hemma!
Förutom i Tv soffan
(Den är ju inte heller så dum)
:0
Hos oss är det svart beige o grått/vitt i köket
i huvudsak som gäller..
 
 
Här är lilla Mormor på besök när
Emil firades i September
tom hon matchar...
 
 
Tycker om det Engelska porslinet!som ni vet
såhär kan det se ut..
 
 
 "Sen är det ju de små detaljerna som gör det" 
 
Hoppas ni får en forts på veckan
och det är så kul när ni hittar hit
och lämnar en hälsning
TACK
I kväll blir det Linedance
om ni bara visste vad skoj det är
Varmaste kramar från
Jessica
♥♥
 
 
 



21 kommentarer:

  1. Jag trivs bäst i min mysfåtölj (stressless) som står framför vår brasa och tv. Där känns det som om jag gör det mesta....läser,bloggar,ser på tv,äter frukost mm //M

    SvaraRadera
  2. Vilket mysigt kök..!!
    Håller med dej..att köket är en samlingsplats!!
    Har tyvärr..numera ett litet kök..vilket jag tycker är såå tråkigt...!!
    Men vi får "knö" så gott vi kan.när vi är några stycken..:)
    Önskar dej en fortsatt mysig kväll!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Hmm ja..Jag tror att sovrummet/Rosenrummet är mitt favoritrum just nu. Men när vardagsrummet är klart blir det nog mitt nya favvorum :))

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  4. Helt klart köket för min del,där vistas jag mest.Förstår du tycker om ditt porslin,jättevackert! Kul det verkar med linedance är sugen på att prova:) ha de gott..kram

    SvaraRadera
  5. Hemmets hjärta, då måste jag nog också säga köket :)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jag håller med dig :)
    Hemma hos oss är det också köket :) Och vardagsrummet :)
    Borta bra men hemma bäst! Alltid!
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  7. Visst kan jag känna att köket är en väldigt central plats, som hemmets hjärta....där allt blir gjort och planer och prat om allt vädras.

    Men för myset kan jag känna vardagsrummet och soffan, som hemmets lunga..att pusta ut och få andrum....

    Ja man får hitta sina vrår för olika stunder.
    Ha de gott vännen
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  8. Hej !
    Håller med dig. Köket är hemmets hjärta. Jag är mycke i mitt kök.Sitter där nu och läser bloggar och har tänt ljus.
    Ha en skön dag.
    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  9. kathas kortmakerionsdag, november 14, 2012

    Hemma hos oss är inte köket hemmetshjärta men kanske kan bli en dag när vi renoverat:)
    Här är det vardagsrummet...
    Ha en fin dag!
    Kram Katha

    SvaraRadera
  10. Köket och vardagsrummet är de rum vi är mest i.

    SvaraRadera
  11. Köket och vardagsrummet är vi i mest.
    Fina bilder, och vilket vackert porslin! ♥
    Kram

    SvaraRadera
  12. ja, köket är definitivt huset ärna hos oss oxå...kramis semlan

    SvaraRadera
  13. hejsan

    ville bara titta in och säga trevlig onsdag;))vad gott med lussebullar, mums, nu blev jag sugen. måste nog baka sådana;)) jag gillar att krypa upp i en stor fotölj som jag har framför brasan hemma hos mig. där sitter jag och dricker te, läser lite grann och drömmer mig bort hihi

    kram ELLINOR
    har du sett att jag har en ultolttning hos mig??

    SvaraRadera
  14. Köket är hjärtats plats. Tänk så många timmar man tillbringar där.
    Sitter och tittar på ert kakel, tycker det är så snyggt. Satt här om kvällen och pratade just om ett sådant kakel till det nya huset.
    Och så ser jag det hos er :)
    Kramen goa vännen♥

    SvaraRadera
  15. Här är vi nog mest i vardagsrummet ...då vi har mat rum och kök...istället för ett stort kök ..vi tänkte göra ett stort när vi flytta hit men det blev aldrig så

    kram Rosa

    SvaraRadera
  16. Så fint du har det i ditt kök, det engelska porslinet är jätte snyggt. Här är det också köket som gäller, vi har helt öppet mellan kök och vardagsrum så det blir ganska stort... det är bra.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  17. Haha, håller med till fullo--köket o soffan är absolut viktigaste platserna;)) Så skoj att t o m mormor matchar :D Kanonfin köksmöbel har du, o härlig style på porslinet ♥ Stor kram/ Fia

    SvaraRadera
  18. Tack det hoppas jag också. Fint kök och fin mormor :O)
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  19. Håller med dig Jessica, även här är det köket och vardagsrumssoffan som är de mest välbesökta platserna =) Ni har så mysigt, och jag vet att jag skrivit det förut, men dina tapeter är verkligen jättehärliga!
    Ha en bra dag!
    Kram Petra

    SvaraRadera
  20. Ett sånt härligt kök ni har :-)
    Här hemma är det vardagsrummet som är husets hjärta, då det är väldigt stort och har högt i tak och bra utsikt. Vi käkar alltid där när vi är själva. På helgerna och även nu när jag är mammaledig, är jag alltid där :-)
    Hoppas du har en fin dag!
    Kram kram

    SvaraRadera