Bloggvänner

fredag 10 oktober 2014

♥ Våga fråga..


Hej go vänner

Fick en annorlunda utmaning från 
Pia med bloggen  Atelje skogslyckan

Denna gången utmanade hon oss som bloggare
att beröra något som är så oerhört viktigt
Att både prata om samt att bli bättre på
att förhindra!

Nämligen Självmord

Ingen lätt uppgift

Vi som följt Pia vet att hon drabbats då
hon förlorade sin älskade son


vi som inte själva har upplevt något liknade kan bara föreställa oss
hur smärtsamt det är..

Eller kan man det!?

Min första tanke när jag lästa Pias första inlägg
när det hade hänt var

Hur orkar man ta sig igenom något sådant?!
Kan tårar ta slut..

Det som är skrämmande är att självmorden ökar

för snart 5 veckor sedan hände det min arbetskamrat

så tragiskt..
Många orkar inte med själva livet


Det är svårt för omgivningen att möta någon i sorg
som drabbats av det ofattbara!!

Vill personen att man skall fråga?!

man vill ju inte göra personen mera ledsen...

Min arbetskamrat är tillbaka på jobbet
Hon orkar inte gå hemma

Jag kramade om henne
Hon får prata om o när hon vill..



Läs Pias egna personliga berättelse


Stöd även Pias
insamling


Pengarna går till
Suicide zeros 
viktiga arbete

Glöm inte att..

VÅGA FRÅGA
BERÖRA DET SVÅRA
BRY SIG
VARA MEDMÄNNISKA

Lånad bild

Tack Pia för du delar med dig
Många styrkekramar till dig
Varma kramar från Jessica
som har försökt efter min bästa förmåga att
skriva och förmedla vidare om detta


7 kommentarer:

  1. Fina fina Jessica så otroligt fin din reflektion på detta svåra ämne är. Genom att öppna upp och prata om det och lyfta fram det i ljuset så kan vi alla börja tänka efter och rannsaka oss. Önskar dig en härlig helg!
    Kramar Pia

    SvaraRadera
  2. Fint inlägg, bra skrivet ;)....det är hemskt när någon nära anhörig går bort...min bror dog för 14 år sedan av en järntumör...det var det värsta jag varit med om kan jag säga...ett helt år gick han och blev sämre och sämre. kunde inte tala, vinglade omkull när han gick osv.....men livet går vidare, så är det bara...
    ha en fin helg!!
    Kramis bia

    SvaraRadera
  3. Så fint skrivit Jessica! Jag skriver ingenting om detta, utan hänvisar isf till min andra blogg. Den som heter " Se möjligheterna, istället för hindren "
    Ha en fortsatt mysig kväll! Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Det är ett svårt ämne men sååå viktigt att tänka på. Att vara förberedd kan man aldrig men att vara till för andra ärviktigt
    Ha en fin helg
    kram Meta

    SvaraRadera
  5. Som ringar på vattnet,sprider du och Pia detta svåra och smärtsamma ämne som vi helst inte vill tänka på.
    Och att tala om det är ännu svårare...Att ens barn inte vill leva längre, är det absolut det värsta en förälder kan tänka sej.
    Det är så många tabun som vi alla måste hjälpa till att få bort när det gäller självmord och psykisk ohälsa.
    Genom att prata och skriva om det så kan man i alla fall göra något.
    Varmaste kramar / Anneli

    SvaraRadera
  6. Så fint du har skrivit...det är ett jättesvårt o känsligt ämne..har även varit om att hitta brukare som tagit sitt liv ...
    kram Rosa

    SvaraRadera
  7. Vilket jätefint och tänkvärt inlägg..

    Kram Maidi

    SvaraRadera