Bloggvänner

fredag 22 augusti 2014

♥ Trevlig em..



Godmorgon!
Årliga träffen gick av stapeln igår
hos Maggan 
Mammas fd arbetskamrat/vän 
som även jag lärt känna
 Hon har även bloggen
En koloni lott med massor av blommor
o diverse smått o gott
så namnet verkligen passade på bloggen :))


Denna regniga em bjöds vi på
goda våfflor mums..



Tända ljus lite här o var
o massor av tomater..


En glad groda..


Mysiga växthuset där vi tillbringade 
eftermiddagen/kvällen

Ett zinkhus har fått en plats i grönskan

På vägen hem tittade vi in på Plantagen
kunde det bero på all inspiration vi fått :)))

Nu på fm skulle jag haft en  god vän på 11 kaffe
men hade fått sms redan 0640
att hon var sjuk
Så blir det ibland
Saker o ting blir ofta inte som planerat
skickar krya hälsningar 

Trevlig helg på er allihopa
kram Jessica

10 kommentarer:

  1. Tack för besöket och välkommen igen.Det är sååå trevligt när ni kommer. Tack också för en fin presentation av min koloni.
    Önskar dig en skön och ledig förmiddag då.
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Hej min vän :)
    Vilken härlig träff med goda vänner :) Underbart växthus hon hade, ska kika in på hennes blogg tror jag minsann.
    Jo sommaren har varit underbar och semestern har gått lika fort som den alltid gör :)
    Jag ska hälsa gubben, då blir han glad!
    Stor kram till dig min vän.
    Jessica

    SvaraRadera
  3. Oj, sådär mycket tomater har INTE jag i växthuset!! Imponerad! Vet inte vad som hänt i år, men ingen större skörd...
    Ha en fin helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. åh JESSICA vilket underbart litet växthus. Så himla mysig.
    Våfflor duger länge och väl, alltid lika gott. Tack för dina rar kommentarer hos mig, jag är verkligen på G. Måste stoppa mig själv. Nu lever mina skåp lite farligt, det har
    blivit lite ommöblerat i dem, kan man säga.
    Alla kan ju inte veta hur jag vill ha det. Så är det bara.
    11+ grader och rönnbären lyser röda på en del träd.
    Får taga med kameran nästa promenad.
    ha det gott.

    SvaraRadera
  5. så mysigt det ser ut i växthuset
    ha en fin helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  6. Hej Jessica :) Tusen tack för dina fina kommentarer på min blogg. Det uppskattas ska du veta. Så mysigt ni hade det. Förstår att du trivs i den miljön :) Snacka om livskvalitet. Önskar dig en trevlig helg. Kram Katarina :)

    SvaraRadera
  7. Åh va härligt att träffa nya människor...;) fina bilder, GRODAN var så söt också:) Trevlig fredagkväll Jessica 💗♡Gunilla

    SvaraRadera
  8. Åh va gott med våfflor, mums!....och ett växthus, ja, det vill man ju ha...önskar dej en trevlig helg!
    Kramis bia

    SvaraRadera
  9. Mysigt med fika, och så gott med våfflor! Och visst är det riktigt roligt att få besöka vänner och få med sig en hel massa inspiration hem! Kan förstå att det blev en tur till Plantagen.. =)
    Det blir nog en tur för mig också snart, dit eller till Blomsterlandet, eller både och =), för snart börjar det bli dags att "hösta" utanför dörren.
    Ha en fin dag!
    Kram Petra

    SvaraRadera
  10. Ser riktigt mysigt ut!

    Må så gott och trevlig helg!
    Kraam
    Ina

    SvaraRadera