Bloggvänner

söndag 24 augusti 2014

♥ Äppeltider..



"Äppelklyftorna stekes i smör med socker o kanel"

Hej hej!
Var på Torget i går o köpte
potatis morötter brytbönor och 
svenska goda Äpplen
så mysigt att köpa direkt från
torg knallen och dessutom närodlat!


Passade på nu i fmdags att
sno ihop några äppel muffins
Hälften med crumble ovanpå..


Så jag tjuvsmakade en med
crumble på :)


Förresten kom jag över en assiett av
Portmeirion porslinet
skulle gärna vilja ha åtminstone en till
har sett dem på tradera
 men ack så dyra!!
ca 120-150 med frakt för en
 jag gav 15 kr för denna
rena fyndet!!


så här röda o granna är rönnbären
utanför mitt fönster

Ja då vart snart denna helgen gången.
Hur har ni haft det?!

Kram kram Jessica

7 kommentarer:

  1. Åh så goda de ser ut att vara ;-) Ha en fortsatt fin kväll. Kram Titti

    SvaraRadera
  2. det såg ju jättegott ut, har du något till dessa äppleskivor.
    Grädde eller glass ?
    trevlig efterrätt.
    Hajan

    SvaraRadera
  3. Vad gott med äppelmuffins.Önskade att jag hade bättre kök att göra sånt i här. om nåt år har jag det. Glömde fråga dig om du vill ha en mörkröd, nästan lite åt lila, Pion jag har för många vill ha lite olika. Hör av dig om det.
    Ha en fin vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
  4. Mmmums för det goa du visar! Här blev det knappt inga äpplen på våra två äppleträd! Här har helgen sprungit iväg som vanligt när man är ledig. I veckan blir det Ullared med f d arbetskamrater; ) Kraam Gunilla..ps..orkar så mycket mer när jag mår bra ds

    SvaraRadera
  5. Roligt att kunna köpa fina råvaror på torget, och nu blir man verkligen sugen på att baka något gott med äpple. Tyvärr blev det tunt med dem på vårt träd i år, så det får bli till att handla här också.
    Vi har varit iväg och hälsat på vänner i helgen, och hade riktigt tur med vädret, blev riktigt förvånad. Nu regnar det igen förstås.. Men jag har hört att det ska bli lite bättre framöver, så det ser jag fram emot! =)
    Ha en fin dag!
    Kram Petra

    SvaraRadera
  6. Måste pröva att steka äppelklyftor i smör....det lät enkelt och gott ;)...hoppas allt är bra...nu är vi inne på sista veckan här på torpet, och vädret ska bli varmare och soligt, så nu får man njuta så länge man kan....fast vi kan ju åka ut hit på helgerna i höst om vi vill och vädret tillåter ;)
    Kramis

    SvaraRadera
  7. Ser gott ut! Jag tycker myckt om Portmeirion porslin och har en del tallrikar, skålar, muggar och krukor, men det är väldigt attraktivt här i Wales, så svårt att göra riktiga fynd, men ibland så!

    SvaraRadera