Bloggvänner

onsdag 17 december 2014

♥ Lucia o jul fika..


Hej!
I går var vi för andra året och tittade på
Lucia på lille V`s dagis
Världens sötaste tomte nisse.. 



De hade luciatåget ute
så det skymtar små lucior tärnor o nissar
i mörkret
sen blev det fika på berget hos dem 
så mysigt!


I dag blev det julfika på jobbet
med sedvanlig macka
med smått o gott på


Och julklapp blev det
något att stuva in i något skåp
(Gjutjärns gryta)


Bild från nätet

förra årets är inte uppackad då fick vi
Mannerstöms traktörpanna
Ja visst är den fin 
men har bara inte blivit av
att jag använt den

får ni julklapp på erat jobb?!

Önskar er en fin kväll
kram Jessica


7 kommentarer:

  1. Så trevligt, vilka fina smörgåsar. Dat är samma hos min son, HSB men det är ju jättefina saker . Per fick traktörpanna i är.
    Så trevligt på det här företaget där jag jobbar, får man inga klappar,
    mer än på kinden men det duger bra.
    kram frn Hajan

    SvaraRadera
  2. Årets Lucia blev på TV. för mig. det var vackert det med.Visst är de söta de små liven med kronor och tomteluvor.
    Men hur kan du ha så fina julklappar stå i skåpet. Skulle använda den direkt. Någon julklapp på jobbet det får(fick) vi intePå sin höjd en liten blomma. Skolan är fattig du vet.
    Ha det gott
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Vilken söt tomtenisse ;))...och vilken fin julklapp ni fick!!
    Kramis bia

    SvaraRadera
  4. Den grytan hade jag blivit super duper glad för. Jag är ju min egen chef så jag brukar faktiskt köpta mig något som jag önskar mig. I år blev det en fröhylla.
    Söt liten tomtenisse.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  5. Jättegullig nisse :-) Sådana där "små" luciatåg är de allra bästa! Kram /Carolin

    SvaraRadera
  6. Åh så bra gryta!! Näe ..joo vi får julbord men inga saker:( Skulle bli själaglad för det!! Gulliga luciatåg o nissar ♥ Kram Gunilla

    SvaraRadera
  7. Lite av godbitarna med julen är väl när man får möjlighet att se t.ex barns luciatåg. Julklappar tackar man ju inte nej till heller.kram/ mammi

    SvaraRadera