Bloggvänner

tisdag 23 december 2014

♥ God Jul..




Hej på er..
Så här dan före dopparedagen
nu står Julen för dörren igen
Hela December Månad har jag känt att
jag för första gången på många år
har gått o små myst
Plockat fram en tomte i sänder
inhandlat och doftat på hyacinter o amaryllisar
tänt massor av ljus
Besökt en Julmarknad


Haft goa tjejjer på julfika

(varit på julfika)

Granen fick komma in på altanen
redan till första Advent
Klapparna de få som inhandlats
avklarades nästan helt redan i November
Har bakat några sorter
( Ej 7 )
Gjorde köttbullarna förra veckan
I dag återstår att göra Jansson
skinkan kokar svärmor


I kväll blir det jobb till 22
så ingen uppesittarkväll
det kommer kännas lite annorlunda

Hoppas på fler sådana December månader

Det mindre roliga är att det
(känns som det är förkylning i kroppen)
o
Halsen svider

Håll tummarna att jag har fel!!


Önskar er en riktigt 
God-Jul

Kram Jessica

9 kommentarer:

  1. Här är allt klappat och klart, hihi....t.o.m mycket snö har vi fått ;))...såå mysigt!!
    jag trodde jag skulle bli förkyld också...det stack i halsen osv.....men jag ska tipsa dej om ett dundermedel från hälsokost....det heter Echinaforce som tas i droppar i vatten...blir alltid bra om jag tar det på än gång ;))...peppar, peppar....
    Önskar dej en GOD JUL
    Kram bia

    SvaraRadera
  2. Nej! ingen förkylning till julen hoppas vi:) Massor av c vitaminer och drick Proviva:) säger doktor Anne:)
    Sänder dig en stor julekram...

    SvaraRadera
  3. Jag blev så nyfiken på din blogg p.g.a. namnet. Jag älskar nämligen änglar. Hoppas du får en trevlig jul. Gunnel

    SvaraRadera
  4. Önskar dig en skön Jul
    Kram Meta

    SvaraRadera
  5. Och en God Jul till dej!

    SvaraRadera
  6. Håller tummarna för att du håller dej frisk!!
    Härligt att du kunnat ta det lugnt, faktiskt har det varit så även här, har verkligen tagit det lugnt!
    Önskar dej en underbar Jul, och Tack för dom alltid så gulliga kommentarerna hos mej!! Kraaam Annika
    H

    SvaraRadera
  7. En skön jul önskas av mig...till dig!! Kramen Lisbeth

    SvaraRadera
  8. Fullt ös, hör jag ♥ En God och fridfull Jul önskar jag dig! Kram fia

    SvaraRadera
  9. God Jul till dig och din familj!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera