Bloggvänner

tisdag 18 november 2014

♥ Baka baka..


Liten kaka..
som ni vet snabbt o enkelt gillar jag bäst!!
Kola snittar  i  olika smaker
testades igår

Kanel
Hackad choklad
o
Lakris
 (hoppade jag över)
skall tydligen finnas lakrispulver
men det var nytt för mig!


Receptet kommer 
Smarrigt...
I morgon skall vi på kurs med jobbet
hela dagen i Salutogent arbetssätt
Att se till det friska..

Sen till Nettan på Torsdag
det ser jag fram emot ;)

Några små klappar inhandlades i dag

Ja här händer lite av varje
dock inga storverk!


Julen fortsätter att smyga sig in
Hyacinterna är i full blom :)

Önskar er en fin forts på veckan
kram kram Jessica
♥ 

9 kommentarer:

  1. Julen får allt stanna ute ett tag till Men bakat det har jag gjort Tar du kakorna med och jag bullarna så kan vi fika på kolonin imorgon jag skall dit då.
    Ha det gott
    Kram meta

    SvaraRadera
  2. åh, vad Dun är duktig . Fryser Du in kakorna så de håller sig tills >Julen?? Jag skall baka skorpor och ge bort till Jul, förra året blev det ju inget för då bröt jag revbenen.Fick ett recept från Gunilla med Polkagrisar krossade i, det skall jag prova. Hoppas jag i alla fall.
    ha det gott lilla bloggvön

    SvaraRadera
  3. De ser riktigt smarriga ut!

    Kraam ~ Ina

    SvaraRadera
  4. Go kväll!!
    Visst är det skönt att vara ute i god tid, med julklappar!
    Kakorna ser väldigt goda ut! Jag brukar baka vanliga kolakakor eller nu till jul, med smak av saffran!
    Ha nu en fortsatt mysig kväll!! Kram Annika

    SvaraRadera
  5. Här bakas det nästan aldrig hehe....och julklappar köper vi inte heller, bara till dottern....och här har julen ändrats lite , för att ha varit 20 pers på jularna kommer det i framtiden att bli mindre stå hej....i år blir vi kanske bara 5....men man vet ju aldrig, vi kanske blir många näst år igen ;))...men livet förändras och nya generationer tar över....
    Kram bia

    SvaraRadera
  6. Ser gott ut! Kul att kunna variera kolasnittarna, de med kanel får nästan lite smak av jul, gissar jag? Gillar ju att baka kakor jag också.. =) Senast blev det drömmar och snart blir det nötklickar, så för tillfället är det riktiga klassiker som gäller här.. =)
    Må så gott!
    Kram Petra

    SvaraRadera
  7. Hej :) Vad roligt att din hemtjänstgrupp fick så gott betyg. Då får ni sträcka lite extra på er. Det är ni värda. Det är alldeles för sällan som man får höra att man gör något bra. Kakorna ser goda ut. Är ju lite svag för sådant ;) Ha en bra dag. Kram Katarina :)

    SvaraRadera
  8. Ett mycket gott och blandat inlägg som ger mej inspiration till att baka ! Och hyacintdoften känns ända hit ;)
    Ha det gott !
    Kram / Anneli

    SvaraRadera
  9. Mmm..ser ju så gott ut som du förstår gulliga Jessica men helst inte för mig...men sockret blivit sååå bra på mig nu så jag kämpar på med träning o bra mat för mig! Ktram Gunilla ♥

    SvaraRadera