Bloggvänner

söndag 14 september 2014

♥ Så söta så...


Hejsan!
Måste visa er vad våra 
Granarps kompisar har för små sötnosar hemma
(Kom därifrån nyss)
Jo 8 st små kaninungar
Deras flicka Mira skall behålla den hon har i famnen
lilla "Polly"


Kan säga de var inte lätta att fota
ganska mycket spring "Hopp" i benen redan..



Tre stycken fick komma ut och lufta..


Och jag höll en liten med 
så mjuk o len
Nästan så jag ville ha med en hem :)))

Snälla Janne ....:))

Nä allvarligt talat så har de det bäst på landet
eller där det finns barn..
Beprövade det nämligen när jag själv var barn
hade en ett kort tag
som sedan flyttade ut till landet


Ja kära hjärtanes så söt man får vara

Kul att se dem medans de är så små
nästa gång  jag kommer dit
lär de vara mycket större

Lite fika bjöds innan jag var tvungen att bege mig hemåt
vi samsas fortfarande om en bil
(sen snart två veckor tillbaka)
Hoppas verkligen jag får den till veckan!!
Önskar er en fin kväll och start på nya veckan
I kväll blir det Valvaka
Må bäste man vinna
(Den som jag håller tummarna för)

Kram kram Jessica


10 kommentarer:

  1. Kaniner ja, de är söta när man får titta på dom och slipper allt passande med mat ren bur och vatten Hua ligen tur att den tiden är förbi.
    Ha en skön vecka verkar bli fint väder det njuter vi av
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Men ååååå så söta! Ja visst är det lätt att de följer med hem :-) Vi skaffade två marsvin för att barnen så gärna vill ha dem...men vem får ta hand om dom nu, om inte jag :-)
    Ja nu är det spännande i valvakan, men vi håller tummarna ;-)
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  3. Åh så söta dom är....men dom blir stora snart, hehe...dottern har haft kanin i två omgångar...den första dog, knall o fall...den andra smet när den var hos en liten tjej över sommaren....och jag blev glad, haha....dottern hade börjat tappa intresset för den ändå...hoppas bara att den inte blev någons mat.....
    Kramis bia

    SvaraRadera
  4. jaa lilla bloggvän, istället blev det kaos. vilket jäkla val., hur skall detta bli ? vi får se. Kaninungarna är verkligen söta.
    Såg på tv här om morgonen att just Kaniner är inne nu att ha. Hon hade med sig en liten krabat till tv4
    Flickan var lika söt hon.

    SvaraRadera
  5. Så ljuvliga de är, förstår att det är svårt att stå emot.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  6. Så söta,,jag skulle gärna ha en liten kanin, men de skall skötas också..samma sak med en kattunge, skulle så gärna ha en nu, men tycker det räcker till med allt jobb man har ute med kor o kalvar.ha de bra!

    SvaraRadera
  7. :) Vilka sötingar.Och vilken fin höstdekoration du har gjort. Ett fint stilleben. Ha en bra dag. Kram Katarina :)

    SvaraRadera
  8. Jösses, vilka sötnosar!! Där gäller det att vara ståndaktig och inte följa sina impulser!! Underbart söta!
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Visst smälter man för såna små ulltussar. De är ju så fina men som du säger passar de nog bäst på landet..

    Kram Maidi

    SvaraRadera