Bloggvänner

onsdag 26 februari 2014

♥♥ Om att ångra sig..


Har varit med om det förut
om att hitta något på loppis/affär
vrida/ vända 
ställa/hänga tillbaka 
åka hem..
sova på saken
för att åka tillbaka nästa dag/fortast möjligt
och hoppas det/den finns kvar
så även denna gång
:)
Att man aldrig lär sig!


Kannan Weixö guld från Gustavsberg
serien tillverkades 1892 -1939
 designad av Arvid Ekberg
efter att ha googlat lite
 så kan jag nog konstatera
att priset jag gav var ett fynd
(trots sin missfärgning)
såg den framför mig med 
sommarens vilda blommor
så länge får en Murgröna duga..


I dag var det lite kallare i luften
är det bakslag på gång kanske
hoppas inte!


Dessutom hade jag några tallrikar i samma serie


ps! köpstoppet gäller inte porslin

Ha det fortsatt gott
kram kram Jessica


11 kommentarer:

  1. Lyckliga du, den har jag tittat på många gånger men kan inte bestämma mig. Det är ju bara så vacker,
    ha en fin morgondag
    kram Meta

    SvaraRadera
  2. Så vackert porslin!
    Tänk, jag gör precis som dej, fast då gäller det kläder! Provar, funderar, hänger tillbaka, och tänker att jag inte behöver det! Sen när jag kommer hem, ångrar jag mej!
    Men när jag sedan bestämt mej..är det alltid slut i min storlek!! Lär mej heller aldrig!!!
    Ha en fortsatt mysig kväll!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Ja man ska slå till direkt vännen. Superfin kanna.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  4. Ja det är inte lätt ibland, när det gäller sådana saker. Men nu hade Du tur med denna kanna, mycket vacker.

    SvaraRadera
  5. HAR DU KÖPSTOPP!! hehe....det har inte jag, haha....men den var jättefin kannan...och tallrikarna också...jag har gjort samma misstag....när jag kom tillbaka var saken borta ;(...kram på dej!...bia

    SvaraRadera
  6. Absolut en måste-ha-kanna och så fint arrangemang du har gjort!

    Ha en fin kväll
    /Anette

    SvaraRadera
  7. Åjo, den känslan har man varit med om några gånger...:) Man får ju skylla sig själv, men ändå...
    Japp! Nu är det dags för vår-tur bland butikerna, så lite tips kan du nog få! Fast det mest de "gamla vanliga" turerna jag kör, så det kanske inte blir några nya tips för dig.
    Ha en fin helg du också!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Hej vännen,
    Tittar in för att önska dig en mysig helg.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  9. Så himla typiskt mig... ser nåt jag vill ha, köper det inte... sen ångrar jag mig som bara den... :)
    Njut av din fredag.
    Varm kram
    Jessica

    SvaraRadera