Bloggvänner

lördag 1 februari 2014

♥ Lördags Hej..


Hejsan!
Passar på att blogga medans Hv spelar
hi hi
Är ju ingen hockeyfantast även om det är lite kul
särskilt när det är spännande 
Tog hastigt och lustigt en sem dag i dag
skulle haft delad tur
Tjejen jag jobbade med i går kväll
ville gärna jobba så jag slog till


I stället blev det en loppis tur
jag letar med ljus och lykta efter mer
 Engelskt porslin men får nog ge upp det
dyker det upp så gör det!!
Däremot hittade jag dessa assietter
från Gustavsberg
Över vårat gamla rådhus här i 
Jönköping
det roliga var texten under
"Inköpt på Munken"
En restaurang som fanns under många år
 (inte längre)
Så det kan man väl kalla Fynd
:0


så jag fortsätter fylla skåpen..
(Använder alltid allt porslin jag köper)
sen är jag såklart extra rädd om det allra finaste..


I dag blev det Ungsstekta kotletter
I smarrig sås med potatis,stekta färska champinjoner
och kokta ärtor
Kvällen kommer nog bjuda på film
I morgon är det dock jobb igen
Må så gott o ha en fin kväll
Kram Jessica





9 kommentarer:

  1. Att hitta såna där tallrikar är ju en hitt på hög nivå.Kul med sånt som anknyter till ens hembygd.
    Ha en skön kväll och bra jobbdag imorgon
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. LördagsHej!
    Vilka fina fynd! Alltid kul med lite "Nytt". :-)

    Önskar dig en fin lördagskväll!
    Kramisar
    Ina

    SvaraRadera
  3. Det där lät gott du;))).....har sett på Mello och jag blev nöjd med resultatet....tre av mina favoriter gick vidare ;)))
    Kramis bia

    SvaraRadera
  4. Gud så gott att få semester så där.... Sånt uppskattar man verkligen.Maten ser såå smarrig ut,nu blev jag hungrig! Kram på dej nu ska jag iväg och jobba:) Gunilla

    SvaraRadera
  5. hej vännen!
    Mums, middagen ser så god ut!!
    Ha nu en fortsatt härlig dag, trots jobb! Kram Annika

    SvaraRadera
  6. Det är allt bra roligt att ha lite olika porslin att duka med. Men jag är dålig på att byta får jag erkänna. Men klart att man skall använda det! Kul att du hittade något annat käckt i brist på det du letade efter.
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Perfekt att få en semester dag mellan arbetspassen :)
    Middagen ser jättegod ut!
    Kramen rara du♥

    SvaraRadera
  8. Kikar in för att...

    Önska dig en finfin inledning på nya veckan<3

    Kram Lollo

    SvaraRadera
  9. :) Å jag håller på Brynäs. Skönt med semester. Det gjorde du helt rätt i. Jag brukar göra den där maträtten fast med kycklingfilé. Jättegott. Kram Katarina.

    SvaraRadera