Bloggvänner

tisdag 19 februari 2013

Vart tar tiden vägen..


Vart tar tiden vägen??
dagar/ veckor /år
hinner knappt med!!
Tycker de flesta säger likadant
Som man längtar efter en ledig helg
och svisch...


Är den förbi
man pratar om förra året
 o upptäcker det var två år sedan!!
eller mer..
Sonen som nyss var en parvel
fyller 17 år och övningskör
Och jag har bott här i
Barnarp i 20 år
listan kan bli lång
Nästa vecka går vi in i Mars
vilket känns härligt
men samtidigt otroligt
Då skulle man vilja
bromsa in lite
hinna njuta 
Bara en Tisdags tanke
I kväll blire jobb
Ha en fin Tisdag
kram Jessica


15 kommentarer:

  1. Visst är det så,tiden bara rusar iväg.Mitt äldsta barnbarn fyller 16 år om ett par månader.Visserligen var vi unga när vi blev far o morföräldrar,men han var ju en liten parvel nyss.Nu har han flickvän:)
    ha de gott..kram

    SvaraRadera
  2. Ja men det är ju inte klokt :)
    Våran Emil fyller 18 i år och jag bokade så sent som igår en intensivkurs åt honom :)
    Lillkillen som jag alltid säger fyller ju faktiskt 13 :)
    Ja... vi får försöka hänga med helt enkelt!
    Ha en fin kväll på jobbet.
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  3. Håller med dej!! Undra om det beror på att man blivit äldre..som man tycker tiden går fortare...?? Hi hi...
    Eller kan det vara dagens tempo som gör att tiden bara rusar iväg...?!
    Man ser ju på barnen..att opps...så stora dom blivit..!!
    Jag brukar skoja och säga...att snart är barnen ikapp mej..åldersmässigt!!
    För jag är ju "bara" runt 40 år..host host (var läänge sedan jag var det..men jag kan ju alltid låtsas..att jag är det)
    Önskar dej en fortsatt mysig dag!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Ja du..jag kan bara hålla med....men som dom säger..."tiden går fort när man har roligt"..kan det stämma tro ;)
    Har varit på stan idag och det blev "bara" ett par örhängen för 20 kr och en vit stickad tröja för 79 kr...ganska bra fynd ;)
    Ha en fin kväll vännen!

    SvaraRadera
  5. Så där är det verkligen! Vips försvinner tiden, men man är fortfarande 22 år i huvudet:)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Visst är det så! Som du säger... tycker nyss barnen var som små minimänniskor. Men det är tur att vi fortfarande är unga och livet leker :)
    Ha en fin kväll!
    Kramen fina♥

    SvaraRadera
  7. Ja du, det går undan. Minst sagt! Gäller att hänga med. Och försöka ta vara på stunderna! =0)
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Ibland är det tur att det går fort men en broms skulle inte sitta i vägen ibland.
    Ha det bra även på jobbet.
    Kram Meta

    SvaraRadera
  9. Gomorron fina Jessica...Jaa det går verkligen fortare o fortare...trodde der va åldern men du är ju bara 'barnet' än så:))...Ja nu snart lön o direkt mars månad...otroligt.Nu hör jag fågelkvitter...bäst att masa sig upp! Kram Gunilla

    SvaraRadera
  10. Ja jag undrar ständigt hur det går till....!
    Även om man försöker leva i nuet så går tiden snabbt som sjutton !
    Nä det är bara att acceptera och göra det bästa av varje dag.
    Varmaste kramen från mej ♥
    Anneli

    SvaraRadera
  11. Ååå sååå fin klocka du visar :)
    Jättesöt!!

    Fina tankar om tiden också...tänkvärt och något man kan ta till sig, man får inte glömma att ta vara på den dyrbara tiden och ibland är det mysigt att tänka tillbaka på det som varit och ibland att drömma om framtiden...men helst inte glömma "här o nu"

    Tusen tack fina du för kryapåhälsningen jag fick♥
    Det värmde ska du veta
    Ta hand om dig du med fina bloggvän.
    Ann-Louisekram♥

    SvaraRadera
  12. Ja det kan man undra vart tiden tar vägen?! Och fortare går det år för varje år...hur ska detta sluta?

    SvaraRadera
  13. Ja, det undrar jag också. Var tar tiden vägen? Verkar som den går fortare ju äldre man blir...
    Kram

    SvaraRadera
  14. Ja.. herregud! Tiden bara svissar iväg.. attans hur fort de går! På tal om tiden.. vilken fin klocka!

    Ha de gott!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  15. Säger detsamma ..vart tar tiden vägen ..mitt äldsta barnbarn fyllde 10år häromdagen och jag tycker inte att det var längesen hon föddes
    kram Rosa

    SvaraRadera