Bloggvänner

fredag 19 augusti 2011

Utmaning..

    Stolt Morfar 1970 denna gången åkte jag vagn :)
                 Vem kan tomten vara måntro?
Morfar Runes standardfras
" Vi träffs när vi råkas"

Hejsan! har fått en utmaning av Susanne som har bloggen vitafalkenslantliv ! utmaningen går ut på att berätta om en betydelsefull person i ens liv! Inte lätt kan jag säga för alla, har ju sin lilla plats hos en. Valet föll på min Morfar som tyvärr inte finns i livet längre. Han har varit en person som betytt mycke för mig, jag kom som barnbarn nr 1 i en skara på totalt 8 stycken, Min mamma var väldigt ung när hon fick mig,bara 18 år, och Både mormor o morfar fanns till hands o ställde upp.morfar var så stolt så han kunde bära mig långa sträckor... och jag har fått berättat att när han bar mig o vi hade mött en bil! så sa jag- "den skulle vi haft moffa" fast på småbarns språk!! alltså bilen,i stället för att gå :) även under tonårstiden hände det att jag tog med en kompis till dem någon Lördags kväll,o då bjöds det på chips o dricka,han visste vad vi ville ha... sen genom åren så fick vi många tillfällen att umgås o hade en go relation.I bland plockar man fram minnena o minns honom som en kär morfar. Det viktigaste med goda relationer är att man vårdar dem ömt! för det är inget man får gratis! jag skickar vidare denna utmaning till....

♥Vita rosor
♥Torpliv
♥Gardenhouse
♥Mosterfi

Hoppas ni antar utmaningen.Passar på att önska er en underbar helg ! här vankas det 30 års kalas hos syster i Bredaryd.varma kramizar Jessica

12 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Tänk så stolt din morfar hade varit om han läst hur fint du skrivit om honom!
    Kan tänka mej...att även du var speciell, för honom!
    Jag fick också den utmaningen, men kunde inte välja bara en..utan fick bli två betydelsefulla..för min del!
    Önskar dej en fortsatt underbar fredag!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Hej vännen
    Åhh tack för utmaningen ..svårt men jag ska tänka ut nån goding :)
    Härligt med morfar :)
    Ha en skön kväll o mys
    Kramar Nettan

    SvaraRadera
  3. Hejsan!

    Kul för att du ville anta utmaningen:) Härligt med din morfar, han var säkert mycket stolt över dig.

    Ha en skön kväll!

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga gamla foton! Känns bekant på något sätt men ändå inte. =0)
    Kul med kalas! Ha nu en skön helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Vilka fina bilder. Det översta kortet gillar jag verkligen. Tjusig morfar med en snygg barnvagn. Det var verkligen snygg modell på dem, barnvagnen altså :)) Jag tror att de nära och kära man mist finns runt oss alltid. I våra tankar och hjärtan, minnen man vårdar ömt. Trevlig helg ! :)

    SvaraRadera
  6. Min morfar har också en speciell plats i mitt hjärta. Är så tacksam för att han nu får njuta av vår son.

    Trevlig helg!

    Kram Ellinor

    SvaraRadera
  7. Hej vännen!

    Har datorproblem och har inte kunnat kika in här så ofta som jag velat. *suck!*

    Kikar in för att önska dig en härlig helg! =)

    Kram kram

    SvaraRadera
  8. Så fin historia du och morfar har, en alldeles egen... Vad han ska saknas dig.
    Så fina kort du visar på honom och dig.
    Utmaningen är antagen, kommer att läggas in framöver.
    Ha ett trevligt partaj med syrran nu då i helgen,
    kram Sussi

    SvaraRadera
  9. Jag fick också den där utmaningen, men vet inte vem jag ska välja ju.:-)
    Trevlig läsning var det i alla fall.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  10. Åhh så go morfar du haft. Ja visst är det underbart med ala dessa sköna underbara personer som berikat ens liv. Vi får ha dom i hjärtat och vårda dom ömt. Har har en speciell vrå kan jag tänka. Goa moffa. Tack för en fin berättelse...

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  11. Du hade kunnat komma på mässan. Men det är nog bara frustrerande för en privatkund...:)
    Mamma ville komma och frågade om man får handla där direkt. När jag sa att det bara är för butiker, och att allt bara finns av 1 visnings-exemplar och sedan åker utställarna iväg på nästa mässa, backade hon. Hon insåg att hon bara skulle vilja handla men inte få... Vill du ändå komma - för inspiration, gå in på www.oppethus.com och skriv ut en biljett!:)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  12. Vilka fina bilder du visar, och tack snälla för utmaningen, den är antagen! =)
    Äntligen kan jag göra inlägg och läsa ikapp på bloggarna efter veckan utan nät, tråkigt när det krånglar.. Hoppas du får en fin söndag!
    Kram Petra

    SvaraRadera